Etkinlik Programı
SAAT/GÜN | 1. GÜN (17.07.2023) | 2. GÜN (18.07.2023) | 3. GÜN (19.07.2023) | ||
08:00 - 08:45 | DERS ADI: TÜBİTAK Projelerinde Başvuru Süreçleri | DERS ADI: Proje yönetimi | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayşe BEDELOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Furkan Türker SARICAOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayşe BEDELOĞLU | ||
DERS KONUSU: TÜBİTAK Proje başvuru sisteminin ve modüllerin tanıtımı | DERS KONUSU: Yönetim düzeni iş paketleri, görev dağılımı ve süreleri | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: ARDEB Proje Başvuru Sistemi (PBS) ve Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS)'lerinin ayrıtılı ele alınması, on-line gösterimi | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sağlıklı bir proje yönetiminde ideal iş zaman çizelgesinin oluşturulması, iş paketlerinin ve bu paketlerdeki hedeflerin belirlenmesi. İş paketlerinde başarı ölçütlerinin takip edilebilirliği. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
09:00 - 09:45 | DERS ADI: TÜBİTAK Projelerinde Başvuru Süreçleri | DERS ADI: Proje yönetimi | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayşe BEDELOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Furkan Türker SARICAOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayşe BEDELOĞLU | ||
DERS KONUSU: TÜBİTAK Proje yönetim sisteminin ve modüllerin tanıtımı | DERS KONUSU: Yönetim düzeni iş paketleri, görev dağılımı ve süreleri – başarılı ve başarısız örnekler | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: ARDEB Proje Takip Sistemi (ARDEB-PTS), Panel Yönetim Sistemi (PYS), TÜBİTAK Ulusal Araştırma Altyapısı Bilgi Sistemi (TARABİS)'lerinin ayrıtılı ele alınması, on-line gösterimi | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sağlıklı bir proje yönetiminde ideal iş zaman çizelgesinin oluşturulması, iş paketlerinin ve bu paketlerdeki hedeflerin belirlenmesi. İş paketlerinde başarı ölçütlerinin takip edilebilirliği. Örnekler. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
10:00 -10:45 | DERS ADI: Özgün değer | DERS ADI: Risk yönetimi | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mete YILMAZ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Furkan Türker SARICAOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Deniz UÇAR | ||
DERS KONUSU: Özgün değer kavramı ve örnekler | DERS KONUSU: Risklerin belirlenmesi ve alternatif planların oluşturulması | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer tanımı ve önemi. Metodolojik, kavramsal ve kuramsal özgün değer, ilgili alandaki eksikliklerin giderimi ve özgün katkı. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projenin başarısını olumsuz etkileyebilecek riskler ve bu riskler karşısında alınabilecek tedbirler ve stratejilerin belirlenmesi, B planlarının belirlenmesi ve bu planların özgün değer ile ilişkileri | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
11:00 -11:45 | DERS ADI: Özgün değer | DERS ADI: Risk yönetimi - Örnekler | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mete YILMAZ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Furkan Türker SARICAOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Deniz UÇAR | ||
DERS KONUSU: Özgün değer kavramı ve örnekler | DERS KONUSU: Risklerin belirlenmesi ve alternatif planların oluşturulması | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Özgün değer tanımı ve önemi. Metodolojik, kavramsal ve kuramsal özgün değer, ilgili alandaki eksikliklerin giderimi ve özgün katkı. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Risk yönetimi üzerine örnekler. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
13:00 -13:45 | DERS ADI: Amaç ve hedefler | DERS ADI: Yaygın etki | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mete YILMAZ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Furkan Türker SARICAOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Deniz UÇAR | ||
DERS KONUSU: Proje amaç ve hedeflerinin seçimi | DERS KONUSU: Projeden elde edilebilecek çıktılar | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projede esas amacın, bu amaca ulaşmak için her bir hedefin belirlenmesi, bunların ulaşılabilirliği. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projelerde yaygın etki tanımı, hedef kitle ve proje çıktılarına ilişkin tanımlamalar. Proje çıktılarının önemi. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
14:00 -14:45 | DERS ADI: Amaç ve hedefler | DERS ADI: Yaygın etki | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mete YILMAZ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Furkan Türker SARICAOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Deniz UÇAR | ||
DERS KONUSU: Proje amaç ve hedeflerinin seçimi | DERS KONUSU: Proje Çıktılarının Paylaşımı ve Yayılımı | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projede esas amacın, bu amaca ulaşmak için her bir hedefin belirlenmesi, bunların ulaşılabilirliği. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje faaliyetleri boyunca elde edilecek çıktıların ve ulaşılacak sonuçların ilgili paydaşlar ve olası kullanıcılara ulaştırılması için uygulanabilecek yöntemler ve örnekler. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
15:00 -15:45 | DERS ADI: Yöntem | DERS ADI: Bütçe | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mete YILMAZ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayşe BEDELOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Deniz UÇAR | ||
DERS KONUSU: Projede izlenecek yöntemin belirlenmesi | DERS KONUSU: Bütçe belirleme ve bütçe dosyasının oluşturulması | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yöntem belirlemede dikkat edilmesi gereken hususlar, amaç ve hedeflere ulaşabilmek için yöntemin önemi, yöntemde kullanılabilecek araçlar, deney tasarımları ve metodoloji seçimi. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bütçe belirlenirken dikkat edilecek hususlar, bütçe yönetiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm yolları, satın alım süreçlerinin yönetimi ve bütçenin sağlıklı harcanabilmesi için tavsiyeler. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. | |||
16:00 -16:45 | DERS ADI: Yöntem | DERS ADI: Bütçe | DERS ADI: Uygulama | ||
Ders Saati: 1 | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mete YILMAZ | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ayşe BEDELOĞLU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Deniz UÇAR | ||
DERS KONUSU: Projede izlenecek yöntemin belirlenmesi | DERS KONUSU: Bütçe belirleme ve bütçe dosyasının oluşturulması | DERS KONUSU: Katılımcıların taslakları üzerine çalışma | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yöntem belirlemede dikkat edilmesi gereken hususlar, amaç ve hedeflere ulaşabilmek için yöntemin önemi, yöntemde kullanılabilecek araçlar, deney tasarımları ve metodoloji seçimi. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bütçe belirlenirken dikkat edilecek hususlar, bütçe yönetiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm yolları, satın alım süreçlerinin yönetimi ve bütçenin sağlıklı harcanabilmesi için tavsiyeler. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitmen moderatörlüğünde katılımcıların hazırlayacakları proje fikirlerinin geliştirilmesi ve proje taslaklarının oluşturulması. |