Görev ve Sorumluluklar


KOORDİNATÖR

1. Proje Destek Ofisini temsil ve ilgili kurullara başkanlık etmek.
2. Proje Destek Ofisinin çalışmalarını düzenlemek, kurulların ve idari personelin düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak.
3. Proje Destek Ofisi Kurullarının gündemini hazırlamak, toplantıya çağırmak, Proje Destek Ofisi yıllık faaliyet raporu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve Rektörün onayına sunmak.

KOORDİNATÖR YARDIMCISI

1. Koordinatör tarafından yapılan iş bölümüne uygun olarak verilen görevleri yürütmek.
2. Koordinatörün görevde bulunmadığı zamanlarda Koordinatörlük görevini vekâleten yürütmek.

YÖNETİM KURULU

1. Proje Destek Ofisi proje yönetimi, araştırma, geliştirme ve eğitim çalışmalarına destek sağlamak.
2. Ulusal ve uluslararası programlara sunulacak projelerle ilgili çalışmalar organize ederek ilgili programların tanıtım, eğitim, teknik ve bilimsel destek vermek.
3. Disiplinler arası proje çalışmalarında ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.
4. Üniversitenin mevcut sistemini değerlendirerek, gerekli durumlarda çalışma gruplarının oluşması ve bilgilendirme toplantılarının yapılması için öneride bulunmak veya görev almak.
5. Proje Destek Ofisi’nin yıllık faaliyetlerini planlamak ve çalışma planları hazırlamak.
6. Koordinatörün hazırlayacağı yıllık çalışma raporunu değerlendirmek ve değerlendirme sonuçlarını rapor halinde Rektörlüğe sunmak.

BİLİM KURULU

1. Yönetim kurulunun önerileri doğrultusunda birimlerinde bilim insanlarını proje hazırlamaya ve sunmaya teşvik etmek.
2. Proje geliştirilmesi ve koordine edilmesi amacıyla, TÜBİTAK, AB, vb. ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile yapılan iş birliklerinde, konferans, kongre ve bilimsel toplantılarda danışman olarak görev almak.
3. BTU personeli tarafından Koordinatörlüğe sunulan ulusal ve uluslararası projelerde özgün değer, yaygın etki ve yapılabilirlik konularında proje sahiplerine, danışmanlık, bilgilendirme ve mentörlük hizmetleri vermek.
4. Proje hazırlama, sunma ve yönetimi konularında eğitim çalışmalarına yardımcı olmak.
5. Sahip oldukları proje tecrübesinin diğer araştırmacılara aktarılmasına yardımcı olarak birimlerden gelen görüşleri proje ofisiyle paylaşmak.

PROJE OFİSİ DESTEK BİRİMİ

1. Üniversitede proje kültürünü geliştirmek, stratejik öncelikler ve planlar doğrultusunda araştırma ve geliştirmeye yönelik projelerin sayısını artırmak amacıyla öğretim elemanlarını proje hazırlamaya teşvik etmek konusunda görev almak.
2. Ulusal ve uluslararası proje çağrılarını takip ederek ilgili akademisyenlere ve birimlere duyurmak (web sitesi, sosyal medya, toplantılar, seminerler, vb.).
3. Proje geliştirilmesi ve koordine edilmesi amacıyla, TÜBİTAK, AB, vb. ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile iş birliği yapmak, ortak çalışmalar planlamak ve organize etmek, konferans, kongre ve bilimsel toplantılar düzenlemek, Sunulacak ulusal ve uluslararası projelerde özgün değer, yaygın etki ve yapılabilirlik konularında proje sahiplerine, danışmanlık, bilgilendirme ve mentörlük hizmetleri vermek konularında görev almak.
4. Proje hazırlama, sunma ve yönetimi konularında eğitim çalışmaları düzenlenmesinde görev almak.
5. Üniversitenin öğretim elemanları ya da araştırma merkezleri tarafından ulusal ya da uluslararası kurumlarca desteklenmek üzere hazırlanan projeleri kayda geçirmek, bu aşamada gerekli olması halinde teknik destek sağlayarak Rektörlüğün imzasına sunmak.
6. Disiplinler arası araştırmaların planlanması veya yürütülmesini teşvik ederek, ilgili birimlerde oluşturulacak bu tür iş birliklerine öncülük etmek.
7. Projelerin izlenmesi, araştırma performansının ölçülmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir veri tabanının oluşturulmasını sağlamak (web sayfası üzerinden yayınlamak).
8. Üniversite birimlerince gerçekleştirilen proje faaliyetlerine ilişkin yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında görev almak.
9. Proje Ofisi’nin faaliyetleri kapsamındaki yazışmaları yürütmek.
10. Koordinatör ve Koordinatör Yardımcısı tarafından, Proje Ofisi’nin faaliyet alanı kapsamında verilecek görev ve sorumlulukları yerine getirmek.