
1. GÜN | SAAT/GÜN | 2. GÜN | SAAT/GÜN | 3. GÜN | ||
DERS ADI: Açılış ve Tanışma | 08:00 - 08:45 | DERS ADI: Özgün Değer | 08:00 - 08:45 | DERS ADI: Öğrencilerin Bölümlerine Göre Gruplandırılması | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Oya Güler | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Derya Ünlü | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | ||||
DERS KONUSU: Açılış ve Genel Bilgiler | DERS KONUSU: 2209-A Projelerinde Konunun Önemi, Özgün Değeri ve Araştırma Hipotezi | DERS KONUSU: Öğrenci Araştırma Konularına Göre Gruplandırma | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların kaydedilmesi, eğitimcilerin ve katılımcıların tanıştırılması ve protokol açılış konuşmaları | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma önerisinde ele alınan konunun kapsamı ve sınırları ile önemi literatürün eleştirel bir değerlendirmesinin yanı sıra nitel veya nicel verilerle nasıl açıklanacağı anlatılacaktır. Araştırma önerisinin bilimsel değeri, farklılığı ve yeniliği, hangi eksikliği nasıl gidereceği veya hangi soruna nasıl bir çözüm geliştireceği ve/veya ilgili bilim veya teknoloji alanlarına kavramsal, kuramsal ve/veya metodolojik olarak ne gibi özgün katkılarda bulunacağının belirtilme stratejileri üzerinde durulacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mühendislik ve Doğa Bilimleri alanlarında eğitim-öğretimlerine devam eden öğrencilerin proje konularına ve çalışmayı planladıkları proje fikirlerine göre gruplara ayrılması ve eğiticilerle bire bir uygulama yapılması planlanmaktadır. | ||||
09:00 - 09:45 | DERS ADI: TÜBİTAK-BİDEB Lisans Burs Programları | 09:00 - 09:45 | DERS ADI: Amaç, Yenilikçi Yön ve Teknolojik Değer | 09:00 - 09:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-I | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Derya Ünlü | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | ||||
DERS KONUSU: TÜBİTAK-BİDEB Lisans öğrencilerine yönelik burs destekleri hakkında bilgilendirme | DERS KONUSU: 2209-B Projesi Amacı, Yenilikçi Yönü ve Teknolojik Değeri | DERS KONUSU: Örnek Projeler Üzerinden Uygulama-I | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında Lisans öğrencilerinin başvurularını yapabileceği BİDEB burs programları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Başvuru kriterleri, başvuru sistemi ve destek miktarları hakkında öğrenciler bilgilendirilecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Önerilen proje konusunun çözülmesi gereken ya da önceden çalışılmış aydınlatılması gereken bir problem olup olmadığı, hangi eksikliği nasıl gidereceği veya hangi sorunlara çözüm getireceğinin nasıl ifade edileceği teorik olarak anlatılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
10:00 -10:45 | DERS ADI: TÜBİTAK-BİDEB Lisans Öğrencileri Proje Esaslı Destek Programları | 10:00 -10:45 | DERS ADI: Amaç, Yenilikçi Yön ve Teknolojik Değer | 10:00 -10:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-II | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Derya Ünlü | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz Kaan Özdemir | ||||
DERS KONUSU: TÜBİTAK-BİDEB Lisans öğrencilerine yönelik proje destekleri hakkında bilgilendirme | DERS KONUSU: 2209-B Projesi Amacı, Yenilikçi Yönü ve Teknolojik Değeri | DERS KONUSU: Örnek Projeler Üzerinden Uygulama-II | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 2209-A ve 2209-B proje türleri, başvuru koşulları, destek kapsamı ve başvuru sistematiği hakkında bilgiler paylaşılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Önerilen proje konusunun çözülmesi gereken ya da önceden çalışılmış aydınlatılması gereken bir problem olup olmadığı, hangi eksikliği nasıl gidereceği veya hangi sorunlara çözüm getireceğinin nasıl ifade edileceği teorik olarak anlatılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
11:00 -11:45 | DERS ADI: Proje Kavramı ve Bilimsel Proje Yaklaşımı | 11:00 -11:45 | DERS ADI: Araştırma Sorusu veya Hipotezi | 11:00 -11:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-III | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Derya Ünlü | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz Kaan Özdemir | ||||
DERS KONUSU: Proje Nedir ve Bilimsel Proje Neden Yapılır? | DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Araştırma Sorusu Belirleme ve Hipotez Oluşturma | DERS KONUSU: Uygulama-III | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje nedir? Bilimsel proje nedir? Ar-Ge ve İnovasyon nedir? Neden önemlidir? Gibi teorik bilgiler aktarılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projesinin araştırma sorusunun nasıl oluşturulacağı, hipotezin nasıl kurulması gerektiği, projenin ele alacağı problemlerin açık bir şekilde nasıl ifade edileceği teorik olarak anlatılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
12:00 -12:45 | DERS ADI: Araştırma Tasarımı | 12:00 -12:45 | DERS ADI: Amaç ve Hedefler | 12:00 -12:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-IV | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Derya Ünlü | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz Kaan Özdemir | ||||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Tasarlama | DERS KONUSU: 2209-A ve 2209-B Projelerinin Amacı ve Hedefleri | DERS KONUSU: Uygulama-IV | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İyi bir araştırma tasarımında bulunması gereken ana hususlar üzerinde durulacaktır. Proje Hedeflerinin nasıl belirlenmesi gerektiği (SMART modeli), projelerde kapsam çalışmasının nasıl yapılması gerektiği (PÜKO döngüsü), proje yönetim üçgeni gibi kavramlar açıklanarak araştırmacıların teorik alt yapısı güçlendirilecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma önerisinin amacı ve hedeflerinin açık, ölçülebilir, gerçekçi ve araştırma süresince nasıl ulaşılabilir yazılacağı hakkında teorik bilgiler paylaşılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
14:00 -14:45 | DERS ADI: Proje Öneri Formları ve Başvuru Sistemi | 14:00 -14:45 | DERS ADI: Proje Yönteminin Oluşturulması | 14:00 -14:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-V | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz Kaan Özdemir | ||||
DERS KONUSU: TÜBİTAK-2209 Proje Başvuru Formları Tanıtımı | DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Yöntem Oluşturulması | DERS KONUSU: Uygulama-V | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 2209-A ve 2209-B proje türlerine ait başvuru formlarının tanıtımı, başvuru sistemi hakkında bilgilendirme yapılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırma önerisinde uygulanacak yöntem ve araştırma tekniklerinin (veri toplama araçları ve analiz yöntemleri dahil) ilgili literatüre atıf yapılarak nasıl açıklanacağı, yöntem ve tekniklerin çalışmada öngörülen amaç ve hedeflere ulaşmaya elverişli olup olmadığının nasıl belirleneceği anlatılacaktır. Araştırmanın tasarımı, bağımlı ve bağımsız değişkenleri ve istatistiksel yöntemlerin ifade ediliş biçimleri belirtilecektir. Araştırma önerisinde herhangi bir ön çalışma veya fizibilite yapıldıysa bunların nasıl sunulacağı anlatılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
15:00 -15:45 | DERS ADI: Proje Yazma Stratejileri | 15:00 -15:45 | DERS ADI: Proje Yönetimi | 15:00 -15:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-VI | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz Kaan Özdemir | ||||
DERS KONUSU: Proje Hazırlama Terminolojisi | DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde İş-Zaman Çizelgesi ve İş Paketleri Belirleme | DERS KONUSU: Uygulama-VI | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinde kullanılan yazım teknikleri, bilimsel dil ve proje yazma terminolojisi hakkında teorik bilgilendirme yapılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: “İş-Zaman Çizelgesi” nasıl doldurulacağı, nelere dikkat edileceği, iş paketlerinin nelerden oluşacağı, başarı ölçütlerinin nasıl belirleneceği ve hangi kriterleri sağlayacağı açıklanacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
16:00 -16:45 | DERS ADI: Araştırma Konusu Belirleme-I | 16:00 -16:45 | DERS ADI: Proje Yönetimi | 16:00 -16:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-VII | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Oğuz Kaan Özdemir | ||||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Araştırma Konusu ve Problem Belirleme Stratejileri | DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinde Risk Yönetimi | DERS KONUSU: Uygulama-VII | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel araştırma projelerinde bir araştırma fikrinin nasıl belirleneceği, projenin nasıl geliştirileceği, bilimsel araştırma kapsamının nasıl çizileceği, literatür tarama stratejileri, araştırma konu ve kapsamının amaç ile ilişkilendirilmesi ve önemi ifade edilecektir. Bilimsel araştırma projelerinin başlığının taşıması gereken özellikler anlatılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Araştırmanın başarısını olumsuz yönde etkileyebilecek riskler ve bu risklerle karşılaşıldığında araştırmanın başarıyla yürütülmesini sağlamak için alınacak tedbirlerin (B Planı) nasıl belirleneceği, ilgili iş paketleri ile bağlantılarının nasıl oluşturulacağı ifade edilecektir. B Planı oluşturulurken projenin temel amaçlarına nasıl dikkat edilmesi gerektiği, Risk yönetiminin özgün değerle olan ilişkisi vurgulanacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
17:00 -17:45 | DERS ADI: Araştırma Konusu Belirleme-II | 17:00 -17:45 | DERS ADI: Yaygın Etki | 17:00 -17:45 | DERS ADI: Örnek Uygulama-VIII | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Enes Dertli | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | ||||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Projelerinin Özetinin Hazırlanması ve Anahtar Kelime Seçimi | DERS KONUSU: Araştırma Projelerinin Bilimsel, Teknolojik, Toplumsal ve Ekonomik Yaygın Etkisi | DERS KONUSU: Uygulama-VIII | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje özetinin önemi tartışılarak özette bulunması gereken unsurlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar örnek bir proje oluşturmada kullanılacaktır. Bunlara ilaveten anahtar kelime seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar izah edilecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Projelerin başarıyla gerçekleştirilmesi durumunda elde edilmesi öngörülen sonuçların bilimsel, teknolojik, ekonomik, ticari ve sosyal yönlerden yaygın etkilerin neler olabileceği, ne gibi çıktı, sonuç ve etkilerin elde edileceği ve bu bilgilerin nasıl ifade edilmesi gerektiği anlatılacaktır. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların ön hazırlıklarını yaptığı veya yapmaya çalıştığı proje konuları üzerinde ilgili uzman hocalar eşliğinde birlikte çalışılacaktır. | ||||
18:00 -18:45 | DERS ADI: Değerlendirme | 18:00 -18:45 | DERS ADI: Proje Değerlendirme Sistematiği | 18:00 -18:45 | DERS ADI: Genel Değerlendirme ve Kapanış | |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Yasemin Sarıcaoğlu | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Derya Ünlü | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Oya Güler | ||||
DERS KONUSU: Genel Değerlendirme | DERS KONUSU: Projelerin Değerlendirme Sistemi ve Dikkat Edilen Hususlar | DERS KONUSU: Katılım Belgesi Takdimi ve Kapanış | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gün sonunda katılımcıların anket doldurmaları istenecek ve genel bir değerlendirme yapılarak sonraki günler için beklentiler ve öneriler alınacaktır. Ayrıca, katılımcılara proje ön hazırlıklarını yapmaları ve proje konuları veya problemleri belirlemeleri ödev olarak verilecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Lisans öğrencilerine yönelik hazırlanan projelerin bilimsel değerlendirme süreçleri hakkında bilgiler paylaşılacaktır. Projelerin değerlendirilmesi esnasında proje öneri formunda dikkat edilen hususlar, değerlendirme kriterleri ve puanlama sistematiği detaylı olarak anlatılacaktır. Katılımcılardan proje ön başvuru dosyası oluşturmaları ve doldurmaya başlamaları istenecektir. | DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gün sonunda katılımcıların anket doldurmaları istenecek ve genel bir değerlendirme yapılarak sonraki eğitimler için beklentiler ve öneriler alınacaktır. | ||||
Toplam Ders Sayısı=10 | Toplam Ders Sayısı=10 | Toplam Ders Sayısı=10 | ||||